fredag 21 april 2006

Vilka villkor

Jag fick mitt anställningserbjudande igår kväll, på papper. Jag typ dog. Plötsligt kändes det inte så kul längre, det kändes mer som en förolämpning och jag undrar hur seriöst företaget egentligen är. Visserligen förutsätts de lägga sig lågt och jag insåg att jag hade ett visst förhandlingsutrymme uppåt, men hallå!! Det var framförallt två saker som irriterade mig:
Provanställning.
2. Ca 5000 lägre lön än vad jag bör få.

Sen var det visserligen 6 veckor semester, vilket jag mycket tacksamt tar emot, med någon måtta får det ändå vara.

Jag fick ett litet spel och ringde runt till mina coacher om peppade mig för samtalet med nya chefen. Och det gick faktiskt jättebra. Jag var lugn, seriös, professionell och framförde mina argument sakligt och tydligt. Sen berättade han om provisionssystemet som kan bli riktigt bra. Jag vill jobba med provisionslön, för att jag vet att jag presterar bra då, men risken finns att jag jobbar ihjäl mig.

Well, han skulle tänka igen det och återkomma idag, men avslutade samtalet med att vi nog inte ligger så långt ifrån varandra så det här ska nog lösa sig. Jag väntar spänt.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

bra att du står upp för dig själv o inte säljer dig billigt. ingen är bättre skickad än du att veta om detta är rätt val för dig eller ej.
Kom i håg också att tjäna stora pengar är för det mesta förknippat med en fet insats. Ser fram emot att höra vad din motpart ger dig för nytt bud.

11:00  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com