fredag 12 maj 2006

Lista.

Inleder dagen med en lista, när alla andra är på morgonmöte.

Favoritcafé: Fikar sällan, men gillar Sirap, och det nya spanska caféet på Scheelegatan. Jo, kom ju på David Bagare också. Köper ofta frukost på Tösse.
Favorittidning: Elle, men börjar bli allvarligt trött på tidningar, det står samma sak i allihop - och jag har ändå varit tidningsjunkie de senaste 20 åren. Mina vänner kommer hem till mig när de vill läsa tidningar.
Största saken som händer i sommar: Börja nytta jobb såklart, men Italien, Barcelona, eller att Loverboy och jag firar vår första midsommar tillsammans slår också ganska högt.
Favoritplagg i garderoben just nu: Mina två nya Dagmarkoftor. Är helt besatt av Dagmar nu och vill köpa allt de gör. Men även mina 6 par NY-skor och de flesta av mina sommarkjolar.
Längd: 167 cm.
Byter gärna garderob med: Kate Moss - om man får hennes kropp på köpet?
Vanligaste färgen på mina kläder: svart och vitt.
I sommar kommer jag att gå klädd i: kjolar, och höga klackar som vanligt men även två nyinköpta kavajer, en vit och en vitoch blå-randing. Mycket sailor.
Men absolut inte i: leggings
Jag doftar: Allure. Måste köpa mig Blush från Marc Jacobs som jag lovat köpa till mig själv i över ett halvår, när jag fick ett nytt jobb.
Byxa eller kjol: På vintern blir det en del byxor men föredrar alltid kjol.
Så många skor har jag: 50-70 tror jag.
Sminktips till allmänheten: Mascara, Id foundation och lite rouge kanske.
Om du fick ett plagg, en väska och ett par skor gratis, vad skulle du välja?
Plagg: Burberrytrench.
Väska: Det finns så många, men längtar efter en Andrea Brueckner just nu.
Skor: Det skulle vara kul att äga ett par Manolos eller Choos, jag har ju alltid 10cm på sommaren så det skulle passa mig.
Senast utlästa bok: Middlesex, minns inte namnet på författaren nu.
Mitt rum kan beskrivas som: Min våning - är vacker och 50-talsdominerad.
Mig själv med tre ord: glad, spontan och social.
Jag tränar: Inga kommentarer. Men cyklar till jobbet varje dag på somamren.
Jag ville bli när jag var liten: Journalist, författare. Vi får se vad som händer i framtiden.
BlogRankers.com