torsdag 11 maj 2006

Pust, lite bättre tack och lov

Gårdagen var fasansfull, orkar inte skriva om det, men i stort rörde det så klart Loverboy, och att jag inte känner mig särskilt älskad eller uppskattad. Som vanligt. Det ska bli väldigt skönt att byta jobb och slippa se honom varje dag, de dagar jag känner mig så här ledsen är det vidrigt att behöva se honom hela tiden. Och han märkte ju att något var fel och skickade mängder av mail och kom fram till mitt skrivbord säkert tusen gånger, kanske på grund av dåligt samvete, eller för att kompensera något, eller av oro. Har ingen aning. På morgonen gick jag upp så fort klockan ringde för jag var tvungen att komma bort från honom och han, som vanligtvis gör så, var trött och låg kvar, så när jag var färdig och gick in för att säga hej då till honom, drog ner mig i sängen och ville ligga och hålla om mig. Det händer ALDRIG, så något var det ju han försökte visa eller bevisa.

Well, idag är det bättre, även om det känns som om vi glider ifrån varandra mer och mer. Har för tusende gången bestämt mig för att låta honom ta nästa initiativ till att vi ses, kan inte minnas när det hände senast, även om det innebär att det dröjer till vi ses igen. Och eftersom jag fortfarande är för feg för konfrontation, ligger jag lågt och väntar till vi åker till Italien. Har på känn att det ändå kommer att bli väldigt bra, och känns det bra, växer min självkänsla och då har jag mer mod att tala med honom.

Eller nåt. Inga beslut skall i alla fall fattas idag.

Var på nätverksträff igår. Det är helt otroligt med alla dessa starka, begåvade och framgångsrika unga kvinnor jag träffar där. Det är magiskt när jag se hur mycket positiv vilja det finns i rummet och hur mycket jag faktiskt tror att vi kan ge varandra. Är superglad över att ha blivit invald och ska göra mitt bästa för att nätverka mycket!!!.

Det känns skönt nu, att börja på en ny arbetsplats, jag får ju verkligen alla förutsättningar att börja på ny kula, och i viss måns styra vilken bild folk ska få av mig. Gamla synder raderas liksom. Jag har lovat mig själv att göra följande saker på min arbetsplats:
- vara mycket duktig på att upprätthålla kontakter
- Vara tydlig och be om feed-back för mitt arbete. Nödvändigt för att utvecklas och tyvärr ofta något man måste be om.
- Vara positiv och inte gnälla.
- Vara duktig och noggrann.
- Inte vara rädd för konflikter och att säga vad jag tycker, bara tänka på hur jag ska göra det.

Ser faktiskt fram emot det nu. Men först vill jag ha semester.
BlogRankers.com