tisdag 9 maj 2006

Sommaren gör livet roligare

Vilka problem jag än har, blir de lättare att hantera när det är sommar. Jag är innerligt tacksam för att all min sorg förra sommaren, inträffade just på sommaren, då det ändå fanns några andra saker att glädja sig åt. Jag minns visserligen många kvällar i sängen, med neddragna persienner och tårar på kinderna, samtidigt som det var 25 grader varmt ute. Men på vinter är det tungt ändå. Och eftersom mina problem för närvarande inte är allt för stora är det lätt att skaka av sig dem och tänka på allt härligt istället. Det är underbart att cykla i sommarvärme.

Är inte så bekymrad över Loverboy just idag, på något sätt, utan tänkte till och med föreslå en liten date, utan att känna mig påhängsen. Vill han inte är det hans förlust. Har lust att göra något utomhus och slipper gå hem till ytterligare en kväll framför Tv:n.

Börjar bli allvarligt bekymrad över hur jag ska klara provet till jägarexamen nästa onsdag även om jag läser lite varje dag. Det är väldigt svårt. Man kan ju tycka att över 250 poäng skulle göra det lätt att läsa in 3 böcker om djur, men jag måste ha tappat stinget, eller nåt.

Längtar nu efter ett glas vin på Berns veranda, i det bästa av sällskap.
BlogRankers.com