måndag 8 maj 2006

solig helg

Har haft en superskön helg i solen. I fredags hade jag lovat bort mina barnvaktstjänster till syrran och lilla älsklingen fick sova hemma hos moster. Morfar kom också dit och vi åt god mat och delade min dyra fina vitvinsflaska, och gav henne en annan flaska emellanåt. Efter att ha delat säng med både syrran och babyn var jag helt utpumpad på lördagsmorgonen då vi ägnade hela förmiddagen åt att rensa ur mitt vindsförråd, vilket var underbart skönt. Äntligen kommer jag åt sommarkläderna igen. Jag ska tillbringa resten av veckan åt att städa och rensa ordentligt där, helt fantastiskt renande känsla. Jag har för många ägodelar, vill bara bli av med dem.

Resten av helgen var vi i syrrans hus, solade, åt och lekte med babyn och lita andra barn som kom förbi. Skönt att leva ett lite annat liv några dagar och jag tänkte inte särskilt mycket på Loverboy. Han hade tydligen haft en helt sjuk helg och var i princip fortfarande full på jobbet i morse. Det är läskigt hur väl jag tydligen kan distansera mig om jag bara försöker. Han kom nyss fram för att prata och jag orkade knappt lyssna, för just nu känns det inte som om det kommer att bli vi i framtiden och min energi behövs nu på andra håll. Han får jobba hårdare. Problemet blir att mina känslor kan mattas av rejält, jag slutar nog inte älska honom hur lätt som helst, men jag kommer att bli kritisk och det är början till slutet för mig. Jag vill vara kvar upp bland molnen, men han jobbar ju inte åt det håller så jag måste ner på marken.

Cykeln är nypumpad och nyputsad. Härligt att cykla i morse. Tyvärr är det uppförsbacke på hemvägen så det blir inte lika roligt då. Men det behöver min stackars kropp.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Oj. Vad hände? På bara en vecka? Dag och Natt. Är du säker? Är man någonsin det? Ta det försiktigt.

15:39  
Blogger Bitter said...

Är inte säker på något, är fortfarande samma sucker for honom innerst inne, men ORKAR inte må så dåligt och vara så beroende. Det är inte jag. Jag tror att jag försöker lura mig själv att allt kommer att bli mycket bättre efter en kort period av ignorans från min sida. Well, man kan ju undra om jag är helt dum i huvudet.

OCh hade han inte varit precis som vanligt hade jag säkert legat i ångestplågor nu.

jaja, fortsättning följer

16:26  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com