fredag 12 maj 2006

Lovely middag ikväll

Relativt lugn idag. Loverboy ringde tre gånger igår och jag undrar vad han har dåligt samvete för. Hade lovat mig själv att inte be om någon mer date och det gjorde jag INTE, tekniskt sett. Eftersom han hade talat om att åka ut och så i helgen (weird, yes), tyckte jag att jag kunde fråga vad som händer i helgen. Och han tyckte att vi skulle äte middag på fredagen, alltså idag. Fine by me, det hade ju varit min hemliga plan hela tiden, men den här gången blir den hemma hos mig för första gången sen 26 december. Han kan inte smita då utan måste ägna massor av tid åt mig, när det inte finns någonstans för honom att städa, eller något annat att fixa. Tänkte laga detta:

Förrätt: Jordärtskockssoppa med strimlad kyckling, bacon och körvel.

Varmrätt: helstekt Entrecôte som vanligt, med salt- och timjanbakad potatis samt sallad på päron, chevre rödlök och rödebetor.

Efterrätt: Chokladdtryffeltårta med rostade pinjenötter. Slår två flugor i en smäll och slipper hitta på en efterrätt och laga darlingens älskling – tryffel.

Sen: En liten bit ost och fikonmarmelad, Calvados, love osv.

Tänkte köpa lite skumpa också, för det är jag värd.

Hoppas verkligen att det blir underbart och ljuvligt och att jag inte behöver gnälla mer på ett tag. Vi får väl se… Kom just på att vi ju faktiskt ska ses både på tisdag och onsdag nästa vecka. På tisdag har K vernissage på Konstfack och på onsdag är M i Sverige och hälsar på så det blir Berns/Riche-sväng på kvällen, efter att jag gjort jägarprovet.
Resten av helgen är dold i dunkel än så länge men jag hoppas att den blir fylld av love och sånt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Har följt dig ett tag nu.... Håller på dig!

18:21  
Blogger Bitter said...

Tack, det gör mig jätteglad!!

10:03  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com