onsdag 28 juni 2006

Dag tolv är snart över

Sitter återigen i mitt kök och äter hallon med mjölk. Försökte återuppliva kära gamla barndomsminnen, men aldrig var väl hallonen lika söta som då. Hötorget i all ära, men inte är de som de vildhallonsnåren på landet.

Har varit en mycket duktig och principfast person idag: har tränat både styrka och yoga idag och bävar redan för träningsvärken jag kommer ha imorgon. Mina nya kollegor ska gå ut ikväll och vill att jag ska följa med. Vet att jag förmodligen borde gå ut och bonda lite med dem, men har verkligen ingen lust. Den enda andra tjejen ska ringa vid nio och höra om jag ska med. We'll see.

Jobbet blir bättre, har suttit i flera möten och börjat förstå lite mer vad det är jag ska göra. Har dessutom upptäckt MSN Messenger - en livstid efter alla andra. Ska försöka att inte använda det så mycket på jobbet, har dessutom bara fem contacts där så det ska väl gå. Kanske.

Höll på att börja gråta på yogan idag, det bara kom över mig igen, men blev förbannad där jag låg i en position från helvetet och tänkte att jag har fan i mig gråtit över honom i ett års tid. Nu blir det inga mer jävla tårar. Om jag bara kunde sluta tänka på honom också, så vore livet nästan uthärdligt.

Tror att jag ska ägna kvällen åt att kolla killar på MSN, som mina vänner vill att jag ska. Bara titta lite, vill ju inte ha någon, men kanske kan hoppet om att det faktiskt finns trevliga och bra personer där ute väckas.

När jag har återfått min aptit ska jag äta:
- vitlöksbröd
- Wallenbergare på Prinsen
- Toast Skagen på Lisa på Torget
- Oxfilé på Mäster Anders
- Ostbrickor
- Hemmagrillade hamburgare med guacamole
- Carpaccio med pecorino

Jag blev ju nästan hungrig nu... Vad skulle ni äta???

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Du bara MÅSTE gå till Rice på Nybrogatan! Bästa stället i stan! För 139:- får du buffé med minst 8 varma rätter som är tokigt goda. Hur mycket sushi som du vill. Salladsbord. Misosoppa. Glass och chokladkaka samt mängder av frukt. Helt ljuvligt!

Kan väl vara ett bra tips inför sommaren? :-)

20:22  
Anonymous Anonym said...

Du är på banan. Det är så härligt. Jag vet att sorgen kan slå till i de mest oväntade lägena. Men däremellan är du på banan o det känns bra.
Själv ska jag äta diet fri från raffinerat mjöl o socker o ja - Jag har läst Sockerbomben. O efter månaders tröstätande av godis, bullar, mackor, choklad - u name it, så är det tid för det.
Ser fram emot att höra om msn-kiket gav något.

23:31  
Blogger nb said...

Jag skulle gå till Tranan & äta upp allt deras mörka bröd. Äta en hel pannkakstårta m hallon- & blåbärssylt. Minst tre kg grillade räkor. Isterband på Bistro Süd.

osv osv.

10:36  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com