onsdag 12 juli 2006

Mer semester

Har lyckats utverka ytterligare en veckas semester vilket summerar till två, med start på fredag eftermiddag. Jag har ju så erbarmligt tråkigt här just nu, när inget händer, har inga möten nästa vecka, och inte heller kommer min chef att vara här, så det är lika bra. Åker ut i skärgården och hänger på landet med mor och far och ska verkligen ta det lugnt och finna lite frid. Längtar som besatt och enda smolket i den glädjebägaren är väl att jag inte kommer att kunna träna när jag är där, det är inte geografiskt möjligt. Har blivit besatt av långa snabba promenader i Årstaviken, får att få ur mig min ångest, och längtar dagarna igenom efter ytterligare en promenad. Har nästan också börjat längta efter styrketräningspassen – jag känner hur varje form av träning gör mig gott. Får planera in en tur till stan någon gång för att prioviantera och träna lite.

Satt barnvakt åt söta T igår, som oftast är världens gnälligaste tre-åring men som igår var ett under av charm. Det var ganska mysigt faktiskt, förutom att jag berövades min promenad.

Det känns marginellt bättre idag, men jag tror det beror på att jag får komma bort snart, och vara med mina favoritpersoner i flera veckor.

Ska jobba hemifrån imorgon och på begravning vid tre-tiden. Ska bli väldigt skönt att sitt i mysbyxor och äta vad jag vill, när jag vill. Plus sova två extra timmar.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Något har gjort att du mår bättre i dag. Kanske kroppens egna lycko-endorfiner, så promenaderna är en riktig livboj tippar jag.

22:43  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com