tisdag 4 juli 2006

Ensamhet

Just nu känner jag mig vansinnigt ensam. Det finns massor med människor jag kan umgås med, men orkar inte. Jag saknar HONOM. Har kollat MSN-killar igen men känner ju ingen vidare entusiasm, men jag önskar verkligen att jag träffar någon ny snart, så fort det här är över. Jag gillar tvåsamhet bättre. Undrar hur många grodor jga kommer att träffa innan prinsen uppenbarar sig.

Det går ju bättre och bättre, men det är ju fan inte roligt. Alls. Har åtminstone varit en duktig flicka och styrektränat och yogat idag igen. Och det är väl bra, men kan inte säga att jag njuter av mitt nya singelliv direkt. Kan inte tänka mig något äckligare än att gå ut på krogen och leta. Och visst, det är ett tag kvar innan jag tagit av mig Loverboyglasögonen men jag vill inte vara ensam.

Usch idag är det bara synd om mig.
Men imorgon blir det rolig kväll med tjejer från gamla jobbet. Synd bara att de alla påminner mig om LB, och de får se honom varje dag, och inte jag. Jag är bara bitter

3 Comments:

Anonymous Anonym said...

Det är hårt. Ingen idé att mota bort det onda - bara ta sig igenom det. Timme för timme, minut för minut.
Men ditt hjärta slår och hoppet finns.
Och det ordnar sig. Allt kommer bli bra. Vet inte hur, vet bara att.

07:04  
Anonymous Anonym said...

Det låter inte bra att du vill fly från LB genom att träffa någon ny direkt. Jag tror du har bättre förutsättningar att hitta rätt nästa gång om du först kan vila i att vara själv, och till och med trivas med det. Att försöka blockera bort ensamheten genom att kasta sig in i tvåsamhet så fort som möjligt tror inte jag är lösningen. Risken är att nästa person blir en trampolin för dig och inte en ny relation där du har fullt fokus.

Du är förstås värd det bästa. Men det bästa innebär också att du är värd att må bra på egen hand. När du gör det kommer nya relationer som ett bonusbrev på posten.

09:48  
Blogger Bitter said...

Jo, jag vet du ju det, men i synnerligen dystra stunder försöker jag se olika lösningar, även om just denna skulle vara kortsiktig. Och egentligen vill jag ju inte ha någon annan, jag bara fantiserar lite. Men en vacker dag så...

10:52  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com