tisdag 8 augusti 2006

Tisdag idag

Jag är en sån där fort-men-fel människa. En sån som har låren fulla med blåmärken för att jag försöker gå genom skrivbordshörnen, som ALLTID spiller när jag dricker och som lyckas kladda smink på den vita klänningen två minuter innan det är dags att gå. Igår plockade jag fram tandtråden som legat hemma i stan under semestern, och eftersom jag var trött och ville sova gick det fort. Och fel. Klockan två i natt vaknade jag av att halva käken dunkade av smärta, hade lyckats ta i lite för mycket, så jag fick hoppa upp och hämta två Alvedon, och somnade en oändligt lång tid senare. Sån är jag.

Fick med mig I (som nu väntar en liten baby) och AM till Thaibåten som jag gillar jättemycket. Är rätt förtjust i det blinkande, färglada, smaklösa och ändå härliga, och såklart deras sandstrand. Maten var mycket bra, förutom AM’s såklart, eftersom hon fick fel rätt och ställde till med så jävla mycket oväsen för det, och vad den stackars personalen än försökte kompensera med var hon missnöjd och rejält otrevlig. I och jag fick gå och be om ursäkt efteråt. Självklart har man rätt att klaga på krogen, men ett sånt jävla surbeteende är inte OK, tycker jag. Den sista timmen ägnades åt att höra på hennes gnäll om hur dåligt det var och bla bla bla. Det var ganska skönt att komma hem sen. Jag somnade nästan genast efter ett fåfängt försök att läsa lite – The Game som I gav mig för att kunna genomskåda alla mäns dåliga försök. Oh well, det känns som om det dröjer ett tag.

Jag har nu fått fyra män utsedda till mig:
1. Bankstjänstemannen, mkt söt och verkar nära på perfekt, förutom det faktum att hän springer maraton och sånt. Upplagd för komplex (A’s bidrag)
2. Den statsanställde, som jag känner lite och gillar. Nackdel – har 13-årig son. (AM’s bidrag)
3. Polisen/kocken – låter bra på pappret, men bor inte i Stockholm. (E’s bidrag)
4. Den räddande ängeln – vad jag minns inte alls min typ, har dock date på torsdag. (Mammas bidrag)

Daten är inte så blodig, jag ska framförallt tacka honom för hjälpen, och undrar om någon känner till var man kan köpa färdiga delikatesskorgar i Stockholm??

Foten känns lite bättre idag!

Är fortfarande arg på LB – men anstränger mig nu för att inte tänka på honom, så jag låter honom vara idag.

Ikväll blir det lite dvd och kanske förhoppningsvis städning.
BlogRankers.com