måndag 30 april 2007

Farmor

Jag har hälsat på min farmor idag, på Valborgsmässoafton. Hennes förlovningsdag 1937, fast hon trodde att det var förra året. Jag vill prisa den fantastiska, tålmodiga, hjältemodiga personalen på äldreboenden. Att de orkar, att de klarar av att arbeta så engagerat dag ut och dag in bland alla dementa. De är mina hjältar. Farmor skröt vitt och brett om att hennes barnbarn hade kommit för att ta henne ut på promenad och fika. När vi kommit in i hissen fråade hon "du är väl mitt barnbarn?". Lilla farmor. Hon är tapper.

Snart middag hos A, sen ska vi ut och kräkas i papperskorgar och slå ner tonåringar. Om vi orkar.

Annars ägnas tiden idag åt att lokalisera var min mosaik finns i lager, och vem som vill vara så god och köra mig dit för att köpa den. Problem not yet solved.

Min kropp längtar efter att springa, men får finna sig i att vänta ut förkylningen. Torsdag är mitt mål.

Och JA, glömde ju nästan, mannen jag mailade om det absoluta drömjobbet vill träffa mig på fredag, dock poängterade han att han inte hade något jobb att erbjuda, men det är en början. Jag är lätt hög i idag.

1 Comments:

Anonymous Anonym said...

Den mystiska mannen och jobbet igen. Men guuuuud, jag dör av nyfikenhet.

Jag med är sjuk förresten. Ligger och snörvlar, dock med ett glas vin, i min ensamhet. Suck.

21:11  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com