tisdag 1 maj 2007

Times the are a-changing

Den här bloggen startades för ungefär två år sedan, till en början som ett word-dokument. Den började när jag träffade Loverboy, då när jag hade en sambo, hade bestämt mig för äktenskap, barn och allt det där. När jag plötsligt slogs i magen av honom. Love. Oundviklighet. Och all tid därefter vara bara en kamp, för love, för honom. Och sen blev det inte, så, så som jag önskade. Ironiskt, för när jag för första gången kände något på riktigt, blev jag ordentligt upp-fuckad.

Och nu är jag är här, faktist förnöjd, väldigt annorlunda, trasad till någon annan av honom. Och faktiskt, någon mycket bättre. Jag känner mig själv på ett annat vis, jag ställer mina krav högre. Ingen kommer få lov att göra det han gjorde mot mig. Vilket inte betyder att ingen får komma in. Dörrvakten är bara lite noggrannare. Jag är uppriktigt fascinerad av mig själv, av den här tiden, att jag äntligen börjar hitta min definition. Jag är sällsamt förundrad. Det är ascoolt.

2 Comments:

Blogger Klagan said...

Bra

10:36  
Blogger Glimra said...

ja, det är coolt. och bra! och att ha bloggen till att kolla tillbaka i är jäkligt bra, man glömmer fortare än man tror...

12:33  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com