måndag 31 maj 2010

Förra veckan!

Ytterligare en vecka passerade utan att jag knappt märkte det. Eller jo, märkte gjorde jag nog, framförallt eftersom jag hade sanslös magkatarr vareviga dag. Den är fortfarande kvar. Tror inte att jag gjorde så särskilt mycket mer, orkade förvisso inte laga mat till min man så vi var tvungna att äta ute två dagar och det var lite mysigt. Han jobbade dag förra veckan och det är så oväntat fint att få träffas på kvällarna att jag blir lika förvånad och lycklig varje gång det sker. Det vill säga varannan vecka.

Så, efter den av de stressigaste veckorna den här våren tog jag tåget ner till Göteborg för att hjälpa min mamma och att fixa sin nya lägenhet. Jag hade föreställt mig att få välja tapeter, sätt upp tavlor och piffa lite. Jag fick bara, slit, släpa, åka till IKEA, montera möbler från densamma. Men när jag åkte blev det faktiskt lite lite finare. Och hon var mycket glad över all hjälp. Inte orkade vi laga mat då heller utan gick till Hosteria Casa Nostra och åt. Det var så där faktiskt.

Efter alla dessa vedermödor ramlade jag i säng när jag kom hem på söndagen och klädde mig skolflickssött i vippig kjol och vitt linne idag. Känner mig lite too much. Men det är bästa att passa på att bära de kläder jag äger medan jag kan.
BlogRankers.com