torsdag 11 november 2010

Orkar inte mer just nu

Åh, var så glad igår efter att ha varit hos barnmorskan, som på eget bevåg föreslog igångsättning om foglossningen fortsätter så här. Oh the joy! Plötsligt kröp Sigges födelsedag två veckor närmare och den 18 februari blev dagen att ha ögonen på. Igår var det 100 dagar kvar. Det vet ju alla att det går att stå ut i hundra dagar.

Idag är jag inte så säker, det känns som om all skit på jorden drabbats just mig. En ny förkylning har tagit över min kropp, den gamla försvann aldrig riktigt vilket var jobbigt i sig och den nya sänker mig. Nu kan jag inte sova på rygg, för då får jag ingen luft, och väcker mig själv av snarkningar som beror på luftbristen.

På mage kan jag inte sova, där är det en jättestor boll.

Och nu inte längre på sidan eftersom mina händer och armar helt domnar av om jag gör det. Ganska obehagligt att vaknar utan att känna sin händer.

Så, summa summarum, förutom kroppsliga smärtor, kan jag inte längre sova. Och då blir man ju trevlig och snäll.

Dessutom är jag så FUL att jag mår illa när jag ser mig i spegeln. Idag ger jag upp växa-lugg-projektet och klipper av skiten igen. Så döljer jag i alla fall rynkorna. Alltid något.

Fy fan.

/från en gnällig typ. (just det, det har stått en jävla slamsugningsmaskin på gatan sedan sju i morse. Jag hatar den)

3 Comments:

Anonymous Tess said...

En sån här skulle kanske vara en bra invetering?

http://www.pregnancypillow.co.uk/

19:11  
Blogger I said...

Jag minns att jag sov sittandes i soffan sista tiden förra gången. Än så länge funkar sängen men nästäppan, snarkningarna och andningssvårigheten har jointat mig under nätterna.

19:33  
Blogger Bitter said...

Ooh , den såg skön ut!


Vad är dealen egentligen, med nästäppan och allt det där. Kan inte graviditeten hålla sig till livmodern? Och lämna resten av kroppen i fred. Sova sittande känns lite oskönt. Ska prova med alla prydnadskuddar vi har i natt. Om det funkar tänker jag skicka min man på kuddköparuppdrag i helgen.

19:58  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com