tisdag 4 januari 2011

En lunchlåda - så ovärt

Jag har redan brutit mot köpstoppet. Inte alls avsiktligt dock. Igår åkte jag in till jobbet för att fakturera hela dagen, det blir ju inte gjort om inte jag gör det, och glömde helt enkelt matlådan i kylskåpet. Jag får skylla på trötthet, eftersom jag inte sov något alls på natten innan. Nästäppan gör så mot mig ibland. Så framemot lunch tvingade jag mig ner till Hurtigs konditori där jag köpte en låda gnocchi och en Fanta för 105 kronor. Irriterande men ok om det inte händer fler gånger. Gillar liksom inte utelunch, oftast är det inte tillräckligt gott och/eller nyttigt för pengarna man får betala. Gillar inte matlåda heller, men gillar pengarna jag sparar och (i vanliga fall) att koll på vad jag stoppar i mig. Men ändå, rätt bra resultat efter 11 dagar - endast 105 spenderade kronor. Hurra för mig.

Imorgon bitti ska vi på ultraljud för att kolla om min moderkaka har flyttat på sig. Vill helst undvika snitt om det går, så det hoppas jag att den har. Längtar efter att titta på Sigge igen och få veta vilken del av honom det är som putar ut mitt på magen. I övrigt stillhet och ro fram till 10 januari då sista etappen innan Sigge startar. Jag ska orka. Jag ska klara det.

Har tänkt på min första postgravida ostbricka ganska länge idag. Längtar nästan lika mycket efter den som efter min bebis. Nästan.

1 Comments:

Blogger Saga said...

Hoppas det blir en fin upplevelse med UL och en titt på Sigge. :)

10:46  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com