onsdag 29 april 2020

Annat jag drömmer om

Rom är ju en stor och härlig dröm. Drömmer även om mindre saker, som jag tänker på när jag behöver:
 - Bli helt frisk. Har varit förkyld eller annat i tre månader nu.
 - Springa länge igen - utan att ha ont
 - Springa lopp igen
 - Åka till landet
 - Vara med hela familjen
 - Träffa alla mina vänner
 - Börja nytt jobb på riktigt kontor
 - Ha fina kläder och typ en frisyr igen
 - Vår, sommar och värme
 - Känna mig stark och frisk och hälsosam
 - En lång cykeltur i solen
 - En lång dag på sjön i solen
 - En mysig regndag med en bra bok - som är efterlängtad och inte påtvingad
 - En eftermiddag på en uteservering
 - Åka och bada eller göra något kul med mina barn. Vilka champions de varit under våren!


Saker som för inte så länge sedan kändes självklara och som min rättighet. Nu, med lång tids sjukdom i kroppen känns det mesta avlägset men ändå görbart skulle jag bara bli frisk. Sen var det några andra då, som ligger lite mer utanför min kontroll.
BlogRankers.com