fredag 16 december 2005

Julfest

Idag är det julfest med jobbet. Jag ska bli jättefull och har min svarta HM-omlott och najsiga höga stövlar. Ev. kanske vi outar vår relation också, men känner att det kanske inte är läge, när jag samtidigt funderar på hur mycket mer jag vill ta av detta.

Ju mer jag har funderat, desto mer verkar det som om teorin om balans i förhållandet stämmer, framförallt när jag funderar på hans beteende på sista tiden. Så det blir alltså en helomvändning från min sida där han ganska snart kommer att märka att han inte alls kan ta mig för given. Jag spyr visserligen av att spela spel, speciellt efter fyra månaders förhållande, men visst, om det är det som krävs. Så nu kommer alla mina manliga kollegor (ca 40 st) tycka att jag är ovanligt trevlig på festen ikväll. OBS! - tänker jobba mig runt rummet och prata med var och en, och inte stå och hänga vid loverboys sida. Alltså inte flasha brösten eller dylikt. Som del ett i operation ångra arselt av dig.

Det blir nog bra. H och jag börjar kvart i fem på Riche, så att vi inte kommer nyktra till festen, Gud förbjude. (Har de öppet före fem?)

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

lilla hjärtat, du kommer säkert göra succé hos alla kollegor o din strategi kommer nog funka. Men du, vad kommer det ut för bra av att du blir "jättefull"? "Jättefull" och en som provkör sin nya strategi för första gången låter inte som en bra kombination. Ta det lugnt med alkoholen, ok? ha en bra kväll - ta hand om dig

14:12  
Blogger Bitter said...

Jag skojade bara, kommer inte att bli jättefull, är superförkyld och ska faktiskt ligga rätt lågt med alkohol. Men jag önskar jag kunde!!
Tack och ha en skön helg.

15:58  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com