lördag 7 mars 2009

Och en lördag

I morse var jag bakis som en örn men gick ändå upp halv nio och jobbade i fyra timmar medan jag samtidigt gjorde frukost på sängen till killen så att han skulle kunna släpa sig upp och gå till jobbet. Tror att jag lyckades ordna lite bra saker ändå, skrev ett långt undergivet mail till kunden, ett argt mail till utvecklarnas chef där jag ingående beskrev hur skitdåliga de var, ett ännu längre mail till dem med instruktioner till dem. Nästa vecka kommer bli hell week, all denna press plus en mässa i två dagar som jag måste vara på = jobba som fan hela kvällarna. Som tur är jobbar DJ-snubben kväll hela veckan. Så jag hinner alltså.

Men SEN vände det. Mamma, pappa, syrran och den lilla smittohärden kom hit och fikade i fyra timmar. De hade med sig väldigt mycket gott bröd och croissanter, födelsedagspresenter och massor med pussar från det söta barnet. Det var fyra väldigt fina timmar. Sen domnade jag och vaknade att cateringfirman ringde på med mat vi ska prova till bröllopet. Den var rätt god faktiskt, vi sk snacka mer med dem. Och nu ligger jag i soffan i världens bästa lägenhet, världens bästa kille äter nachos och kollar på film och jag har en intensiv kärleksaffär med mina nya vackra dator och gott vin.

Dessutom har träning och mat gett resultat. Jag har jeans på mig som jag aldrig trodde jag skulle kunna använda. Nu gäller det att fortsätta. Så Sessan, jag hänger med på promenad imorgon! 
BlogRankers.com