torsdag 9 april 2009

Ledigt några få dagar

Äntligen ledig. Jag jobbade hemma i fyra timmar och prick klockan ett stängde jag ner dator och av telefonen. Jag gör mitt allra allra bästa att inte tänka på jobbet och de miljontals saker jag borde gjort men inte hunnit. Istället bakade jag bullar som aldrig jäste och hängde i soffan till Andreas kom hem, nu lagar jag lasagne och dricker vin under tiden. Vi ska träffas hela helgen! Allvarligt, det har vi inte gjort sedan flytten. Så väldigt fint. I och för sig ska vi hänga med min familj i skärgården men vi får ju eget rum. 

Jag hoppas innerligt fyra dagars isolering gör att jag återhämtar mig, fixar ytterligare en helvetesvecka, och sen kanske kanske det lugnar ner sig. Jag längtar.

(Arbetslöshetsspöket lämnar mig dock aldrig. Egentligen ser jag bara två lägen de närmaste åren; jobba livet ur mig eller total sysslolöshet. Frågan är vem som egentligen blir finanskrisens vinnare?)
BlogRankers.com