torsdag 14 januari 2010

Hjälp!

Nej hör ni, inte blir det något roligt av det här. Jag har jobbat jättejättemycket hela veckan. Det vill säga, ungefär åtta eller nio timmar om dagen väldigt intensivt. Sen har jag gått hem, köpt med mig en smörgås från Sandy’s, kollat på Tv en timme, läst och somnat runt åtta sådär. Fruktansvärt tråkigt. Sjukt sjukt tråkigt. Orkar ingenting faktiskt men börjar slå alla matrekord. Nu är klockan fyra och jag har hittills ätit tre frukostar, två luncher och ett mellanmål. Om jag inte äter kräks jag. Det är sant. Måste i helgen göra en ny plan för att stoppa illamående och skenande viktuppgång.

Jag behöver lite tips på saker som man kan göra som är roliga. För jag kommer inte på en enda. Som inte innebär sitta på bar med vitt vin och cigg i mungipan. Det känns som ett återstående 7,5 månader långt mörker. Jag vill ha roligt även under tiden. Vet ej hur. Hjälp. På riktigt.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Jag som aldrig dricker eller röker borde ju ha en uppsjö av tips, men hell, det står stilla.

När jag har tråkigt tar jag kameran på en promenad och sen fixar jag bilder i datorn i hundra år. Eller sjunger för grannarna. Eller klipper och klistrar. Känns inte som du, nåt av det... Eller?

kolla "dagens tips" på youtube - han är rätt rolig.

Puss
Fröken Framtid

01:14  
Anonymous Anonym said...

Sticka! Det behöver inte bli något fint, det kan bli vad som helst. (I vinter har jag sett stickade muddar på pållare vid kulturhuset.)
Det finns något meditativt med stickning och skönt att göra något med händerna. Man kan dessutom välja om man skall göra något komplicerat som kräver mycket tankeverksamhet eller något enkelt.

Med hälsningar från tanten.

11:56  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com