söndag 10 januari 2010

Sista dagen och den första

Så där, nu är mitt tre veckor långa jullov slut och jag ska återvända till jobbet som en annan människa. Om jag kommer upp imorgon, idag jag gick upp 12:43. Fresh. Annars har jag inte gjort någonting, som utlovat. Denna sista lediga dag tillbringar jag i soffan med en påse grillchips på magen. Jo, jag var på Ikea i förrgår och höll på att få stryk av tre killar som jag kallade "fittiga" för att de ansåg att jag trängt mig före dem i korvkön. Hade jag inte. Mitt humör är aningen instabilt. Och jag har börjat må illa också. Life is good. 32 lördagar kvar.

Imorgon påbörjar jag ett nytt liv, det som yrkesabetande gravid. Det kanske andra gjort förut, men för mig är det stort och svårt. Helst hade jag legat på soffan till augusti. Det nya livet innebär:
- annan mat än chips. Frukt/grönsaker till varje måltid. Det sägs att babyn behöver det. Jobbigt, för jag gillar ju inte sånt.
- träning varannan dag
- gå och lägga mig tidigast klockan 20.00

Denna första vecka tänker jag inte ens försöka träffa folk, bara jobba och ställa om mig. Nästa vecka får vi se.

Längtar till september. Längtar efter barer och vin. Och efter min mage, så som den var (1997 helst).
BlogRankers.com