lördag 16 januari 2010

Lyckliga gatan

Jag lovar att försöka hålla nere gnället framöver. Inte blir det lätt, just nu finns inte mycket att glädjas över men jag ska göra mitt allra allra bästa. Både att inte gnälla och att faktiskt försöka hitta något som jag tycker är roligt att göra. Jag har redan tre handbollsmatcher i EM att se fram emot nästa vecka, så kanske blir det en liten ljusning nästa vecka. Jag hoppas.

Denna värdelösa lördag har i vanlig ordning tillbringats i sängen och soffan. Har bara sovit middag en gång. Men har å andra sidan haft läskiga magsmärtor och mått så illa att jag sett i kors. tyvärr är det typ fyra veckor kvar till den här första pissiga perioden år över. Men sen så. För att göra ont värre ska vi äta middag på Shanti alldeles nu. Gott men möjligtvis smärtsamt. Har tänkt väldigt mycket på pistachglass också. Intressangt.

Jag förvånas dagligen av att min make fortfarande är gift med mig, för detta kan inte vara roligt för honom. Å andra sidan är det hans fel. Förutom försöket med gott humör nästa vecka ska jag även försöka äta grönsaker. Och nyttigt. Jag vet inte hur man gör, kan inga recept med huvudsakligen grönsaker. Men bebisen behöver och jag måste hitta. Slut på mackorna.

Annan iakttagelse, jag visualiserade mig själv smärtsamt smal och insåg att jag inte vet vad jag skulle ha på mig då heller. Vet inte vad jag tycker är snyggt. Inget lutar det åt. Det är lyckliga gatan här. Uppenbarligen.

2 Comments:

Blogger Lisalo said...

gnäll på här det gör väl inget.
varför ska du vara så nyttig nu? är det modernt? jag blossade på när jag väntade två av mina tre ungar för jag ansåg att det var bättre att jag mådde ok av det än ytterligare en pålaga. Ett år efter tvåan slutade jag.
det är för många måsten idag - slappna av allt blir bra det är säkert.
fr en tant med vuxna barn som alla är relativt normala - vad det nu innebär.
Lisa

21:56  
Blogger Tillsammans-bloggen said...

Du har det som många bara drömmer om... Skärpning i tankarna, fröken löken.
Du är gravid, nygift, har nytt jobb, är vacker som en dag, har vänner och familj och inget att gnälla över.

Basta!

23:46  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com