måndag 6 september 2010

Fixa mitt kök nu

Jag sitter i min soffa och väntar på en snubbe som står i köket och tar mått. Jag vill göra om köket. Jag vill inte göra något själv. Alls. Jag vill betala människor för att göra mitt kök fint. De tycker aningens annorlunda. Det krävs en elektriker, det krävs en vvs-kille, det krävs det ena och det andra. Men fixa det då! Kan man inte få totalentreprenad, liksom. Måste jag ringa tre olika företag för att installera en nya bänkskiva. Snälla, fixa bara. Dessutom börjar jag bli väldigt sen till jobbet, för att inte tala om frukosten som står och väntar på mig på jobbet. Börjar känna mig yr.

Halv elva ska jag dessutom tackla mitt första problem som chef. Jag fick ju faktiskt vara chef i en hel vecka innan det började bli jobbig. En av mina projektledare har problem med att prioritera sitt arbete. Han har för mycket att göra. Det har han. Men det leder till att han inte gör någonting istället. Och säger till kunderna att han inte vet när eller om han kan leverera. Så göra man INTE. Man säger javisst, självklart, låt mig återkomma. Sen löser man problemet, själv eller med hjälp av någon annan. Men inte så. Jag vet inte om jag vågar vara chef, nu måste jag säga till honom Och vi som är kompisar och allt. Läskigt.
BlogRankers.com