fredag 12 november 2010

Day 05 – Your definition of love

Jag har nog aldrig tänkt på det. Kan man definiera det verkligen? Går det att bryta ner på det viset? När det gäller min man, så bara VET jag att jag älskar honom. Jag tänker inte så mycket på det, jag är mest trygg och harmonisk. Och kanske är det ändå det som blir definitionen, harmonisk. Tidigare, med andra, har jag kanske känt mig trygg, ibland, men sällan harmonisk under en längre period. Nu är jag nöjd liksom. Det är skönt. Men det är inte så att jag skulle göra allt för honom. Nästan, men inte allt. Jag skulle inte dö för honom. Inte för någon. Ska bli intressant att se om jag kommer tänka annorlunda med mitt eget barn. Det är möjligt.

Nej, det här var inte mitt ämne. Vet inte alls vad jag tycker. Men jag älskar många människor, så det måste finnas en nivåskillnad mellan gilla och älska hos mig som jag lever efter även om jag inte kan definiera den. Min systerdotter Elvira brukar säga, när hon vill uttrycka kärlek: ”jag gillar dig, jag älskar dig”. Hos henne finns inga skillnader i alla fall.
BlogRankers.com