måndag 15 november 2010

Day 07 – Your best friend

Jag har till och med två. Och så många andra fina toppenvänner. Men två alldeles särskilda.
Isa och Karin. De är ganska olika varandra och fyller kanske också två olika behov. Eller hur man säger. De har känt mig ganska länge. Isa sedan 1992 och Karin sedan 1996. Jag tror de vet nästan allt om mig. Ibland är jag lite ledsen över att vi är där vi är livet, där de har två barn var, och jag fram till nu inga, och från och med nu ett nästan-barn och ingen ork. Som det blir i livet hinner vi inte ses som förr. Jag saknar det ofta. Och mycket. Men jag orkar ju inte heller. De är i alla fall väldigt väldigt viktiga för mig. Jag är mycket tacksam över att de finns i mitt liv och att de står ut med mig. Det är fantastiskt. Men jag vet nästan säkert att det blir mer tid sen, när har vi lite mer ork och tid över. Till det har jag tålamod.

Sen har jag två bästisar till faktiskt. Den ena är min mellansyrra, men hon är nästan en del av mig, och den är andra är min man, som ännu mer än en del av mig.

Tänk att jag har fyra bästisar. Det är ju råmäktigt.
BlogRankers.com