måndag 4 maj 2020

Det ENDA jag drömmer om

Ja, det enda jag nu drömmer om är att bli frisk. Har blivit dålig igen. Började ju få ont i örat i förra veckan och det utvecklades till full blown extern otit, och sedan även helt vanlig öroninflammation. Det hade jag ju kunnat leva med men mot slutet av veckan kände jag mig mer och mer flåsig, jag började hosta mycket mer, och inte torrhosta den här gången, utan riktigt härlig slemhosta som liksom rosslar till och till slut släpper. För att återkomma fem minuter senare. Hade ändå börjat känna mig rätt frisk - inte träffa folk frisk pga hostan men ändå. Nu är jag jättesjuk och helt slut igen. Blir så andfådd av att prata.


Åkte till ett triagetält igår och fick antibiotika för mitt öra - och eftersom de trodde att hostan nog blivit bakteriell så hoppas vi och ber att den tar på lungorna också. Dvs att det inte är något virus längre utan bakterier. Så att jag kan bli frisk. Hoppas mycket på det - det har gått ett dygn sedan jag började, kände mig helt ok när jag vaknade, men det gick över. Vet ju om några dagar. Annars tror jag att det blir en segt att bli frisk.


Är så himla jävla ledsen över att jag är så sjuk, så länge. Att inte må bra. Känner hur jag bryts ner. Att kroppsdel efter kroppsdel ger upp och snart även hjärnan och hoppet. Det måste vända nu. Men, om jag kan skona mina föräldrar från den här sjukdomen har jag det gärna så här. Hellre jag än de.
BlogRankers.com