torsdag 7 maj 2020

Fundering i coronatid

Efter två månader hemma och 32 dagar sjuk har jag ändå kommit till några små insikter.
 - Att vara frisk är det ENDA som är värt något. Kommer jobba hårt för att bygga upp så god hälsa som möjligt framöver.
 - Jag gillar att vara ensam och med bara min familj så mycket mer än jag visste. Saknar folk absolut, men inte nödvändigtvis. Digitala fikor går också bra. Visst längtar jag efter att kunna bjuda hem folk till altanen för ett glas vin och snack. Men jag klarar mig utan ett bra tag till.
 - Mamma och pappa. Jag saknar dem vidrigt mycket trots att vi pratar i telefon flera gånger om dagen. Kan inte ens tänka på när de inte längre finns.
 - Jag mår som allra bäst när jag får greja med något. Pyssla, sy, baka, gräva, måla. Borde ha praktiskt yrke men är för slarvig för att kunna försörja mig.
 - Mitt hem är det allra bästa jag vet. Älskar vara hemma.
BlogRankers.com