onsdag 6 maj 2020

Status 6 maj

Örat så mycket bättre. Inte helt läkt men jag kan faktiskt sova på det så det känns mycket bra.
Hostan och tröttheten då? Det går upp och ner. Ibland känner jag HA! det var bakterier - nu mår jag nästan bra igen. Som till exempel hela eftermiddagen och kvällen då jag var pigg, hostade minimalt och kände att NU. Nu vänder det. Tog en sömntablett, sov tio timmar och vaknade inte ens när barnen gick till skolan. Har aldrig tidigare hänt. Till nu, denna förmiddag, då jag ändå hostat upp lungorna igen. Men är inte alls lika utmattad, och har inte lika svårt att prata för att få luft, så kanske vill lungorna bara bli av med det sista, och det har gått tre dygn av antibiotikan så helt döda är inte alla bakterier ännu. Skulle ha blivit läkare ändå. Hade nog älskat det faktiskt, om det inte varit för att jag HATAR sår. Inte blod, men äckliga sår, benpipor som sticker ut ur grejer. Blä.


Anyhow, samtidigt som jag analyserar varje minut av min hälsa förbereder jag mitt avsked på jobbet. Har bjudit in till virtuell avskedsfika, skickat ett recept till alla med en kaka jag tänker baka. Har ev redan bakat den och ätit upp halva, men man kan ju alltid göra en ny. Det känns märkligt att säga farväl så här, kommer kanske kännas som om boken inte riktigt stängts. Men jag är så färdig där. Tacksam för ytterligare fem hela dagar att kunna bli frisk på, och hoppas så mycket på det för jag är mer än redo att börja nytt jobb på måndag. Rätt jobb den här gången.
BlogRankers.com