torsdag 21 januari 2010

Bitter on sport

Jag har ju peppat för den här veckan sedan samma tid förra året då Sverige sedvanligt åkte ur handbolls-VM alldeles för tidigt. Efter två riktiga skitmatcher i EM hade jag nästan givit upp. Två matcher de hade kunnat vinna om de hade haft ett uns disciplin, vilja att vinna och varit en aning mer samspelta. I stunder spelar de lysande handboll, och sen plötsligt, när de råkar leda en stund, lutar de sig tillbaka och låter motståndarna förnedra dem och mig kräkas lite extra i soffan. Tydligen verkar även Tyskland har spelat skitdåligt så det finns fortfarande en chans att gå vidare. Det är ju egentligen det enda jag har begärt - att jag även nästa vecka kan titta på handboll efter jobbet. Så jag ska nog ta och titta på den där matchen imorgon ändå, och hoppas hoppas att de skärper sig nog långt för att gå vidare till mellanspel. Snälla.

Det där var alltså ett sportinlägg från mig. Det kommer ungefär ett om året, i januari. Nu pratar vi inte mer det.

2 Comments:

Blogger Jenny said...

Nu är jag lite kär i din blogg.

13:02  
Anonymous Anonym said...

Ja, håller helt med dig. Blev så besviken att de förlorade bägge matcherna. När man vet att dom kan.

Tycker tanten.

21:07  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com