torsdag 23 september 2010

En skitdålig dag, faktiskt

Igår hade jag en synnerligen dålig dag. Jag var väldigt ledsen, mycket upprörd. Jag grinade mest hela tiden. Jag blev så besviken. Den främsta anledningen tror jag nog beror på hormoner. Och kanske på att jag bygger mig luftslott innan saker och ting är klara.
Ni vet huset jag skulle få. Det ska jag fortfarande. Men där jag ansåg att fadern och jag var överens om att han skulle bekosta reparationer eftersom arvet ändå ska delas mellan mig och mina systrar (och jag betala inredning, tapetsering, kök etc), där ansåg han att han betalat det han ska för det här huset och om jag vill göra något mer får jag betala det själv. Och visst, det är väl alldeles rimlig. Och jag är fruktansvärt bortskämd som fullständigt kollapsar av det här beskedet. För jag har inte råd att bygga om ett hus. Ett sommarhus. För det första kommer jag snart leva på föräldrapenning, för det andra måste alla pengar gå till ev nytt boende i stan. För det tredje hade vi pratat om allt vi skulle göra. Så, jag blev besviken, agerade hormonell och bortskämd barnunge som bara är otacksam Sa inget till fadern men satt i en halvtimme på toa och grinade. För nu kändes det mest jobbigt att få det där huset. Massor av kostnader för att bo i ett fult, trångt och obekvämt hus utan vatten och toalett.

Vi ska åka ut på lördag och titta på det, se vad som kan åstadkommas med lite färg och tapeter. Kanske går det an. Kanske måste jag skärpa till mig och börja vara tacksam istället.

Efter det hittade jag en trea vid Mariatorget jag vill bo i. Maken tyckte den var för dyr. Då grinade jag ännu mer. Ända till han sa att vi visst kan bo där om jag vill. Idag har jag inte ens lust att ringa mäklare för att få komma på visning. Jag vill fortfarande bo där, men jag har inte bott klart här ännu. Jag vill bo dr jag bor nu ett tag till.

Idag är jag lugnare men ändå inte särskilt glad. Och det är så jävla jävla lång tid kvar till 28 februari att jag snart blir tokig.

3 Comments:

Blogger Saga said...

Du ser, allt känns annorlunda när man sovit på saken. Insikter, darling. Du är grym!

12:27  
Anonymous Anonym said...

Betrakta huset som ett tält, och du kommer att bli jättelycklig över att kunna gå in i huset och nudda väggarna utan att bli blöt även om det regnar. F ö tycker jag att när man är på landet så skall det vara någon skillnad mot stan. Att bära vatten och diska utomhus är härligt. Jag blev grymt besviken när våra vänner rev ett gammalt sommarhus och byggde nytt med alla bekvämligheter och t o m inglasad terass. Så nu för tiden sitter vi inte ens utomhus när vi är där.

14:08  
Anonymous Anonym said...

Oj då, jag glömde signaturen, det var tanten som skrev det där om tältet. F ö är 28 februari ett mycket bra datum att föda barn på.

14:10  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com