måndag 13 september 2010

Gravidstatus

Går idag in i v 17 och har ännu inte känt någon baby sparka. Min mor och min syster hävdar att de kände sparkar i v 16. Känns ju upplyftande. Misströstar dock inte. Ännu. Är annars ohyggligt stor, folk baxnar när de ser mig och jag känner mig så jävla jävla ful och fet. Bara fem och en halv månad kvar. Jag mår fortfarande illa, är fortfarande dödstrött hela tiden. Tycker inget mat är god men äter ändå enorma mängder. Weird. Babyn har fått en vagn. Hittade en Bugaboo på Blocket som var två år gammal och ser ut som nya. Helt perfekt och jag behövde bara skiljas från fem tusen kronor istället för de tretton som hela paketet med vinterhjul och annat hade kostat egentligen. Nu behöver vi bara köpa en byrå från Asplund också, sen är vi redo för baby. Just det, jag är röksugen hela tiden nu, fast det faktiskt är två hela månader sedan på dagen idag, som jag rökte senast. Jag drömmer varje natt om att jag röker. Men jag röker inte.

Just det, köpte gravidrock på Whyred också. Eller så kan man ju bedra sig själv. Köpte råsnygg rock från förra höstens kollektion i outletbutiken och insåg att om jag flyttar på knapparna kan jag säkert ha den till december. Vad jag ska ha resten av tiden är fortfarande ett mysterium.

Jag är glömsk, korkad och har börjat särskriva nästan allt. Är mycket orolig. Måste korrläsa allt nu för tiden. Jag skäms.

2 Comments:

Blogger Stora Morran said...

Jag kände inte sparkar förens i v 20-22 så det kommer :-)

05:05  
Anonymous Anonym said...

Och som förstföderska brukar man inte känna sparkarna så tidigt, det var vad jag fick lära mig för mycket länge sedan.

Säger tanten

14:48  

Skicka en kommentar

<< Home

BlogRankers.com